سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع سرامیک کاشی

در ساختمان سازی محصولاتی مثل انواع سرامیک کاشی استفاده می‌شود . این متریال ساختمانی چه در نمای بیرونی و چه در نمای داخل کاربرد دارد . از آنجائیکه با توجه به نیاز روز معماران ساخت و ساز گزینه های زیادی از محصولات ساختمانی در دنیا تولید می‌شود اما صنعت تولید کاشی و سرامیک از برجسته ترین تولیدات روز دنیا بشمار می‌آید . از این رو تولید این متریال ساختمانی با پیشرفت روز افزونی زیادی روبرو است . وقتی صحبت از تکنولوژی روز دنیا می‌شود  ، باید از جنس و کیفیت و لعاب بکار رفته در دو محصول ساختمانی اشاره کرد . بدین وسیله در ادامه این مقاله به توضیح در مورد انواع سایز ، برش ، قالب ، لعاب اشاره خواهیم کرد . انواع سرامیک و کاشی سایزهای مختلفی دارد ، که اندازه های آن از 25*40 شروع شده تا به اسلب که سایز آن 60*120 و حتی در برخی موارد بزرگتر هم می‌رسد . انواع لعابی که برای محصولات متنوع بکار میرود را اینگونه نام میبریم : 

  •  سوپر پولیش  - پولیش معمولی 
  • براق - خیلی براق - مات - نیمه براق - شیشه ایی 
  • زبر - پخت سوم  - ترانس - آپک

چاپ‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان به چاپ تخت ، روتر کالر  و دیجیتال اشاره کرد . بعضی این محصولات کاشی و سرامیکــــی دارای خاصیت ضداسیدی می‌باشند . و حتی برش لبه های آن هم می‌تواند معمولی بوده و هم اینکه کالیبره باشد . در بعضی موارد کاشی و سرامیک از یک مدل و رنگ و لعاب می‌باشند . مثل تصویر زیر که کاشی بدنه و سرامیک کف با نام شهاب سفید مشکی می‌باشد و سایز آن 30*60 بدنه و 33*33 کف می‌باشد . 

کاشی وسرامیک بدنه و کف شهاب سفید مشکی در ابعاد 30*60 و 33*33

درست است که کاشی و سرامیک با یک مدل و طرح با یک اسم مشاهده می‌کنید اما کیفیت و ضخامت آنها متفاوت می‌باشند . سرامیک شهاب با ضخامت بالا برای کف بوده و چون استقامت و استحکام بالایی دارد در نمای کف کار می‌شود . کاشی بدنه شهاب دارای ظرافت و لعاب مخصوص است که برای بدنه مناسب می‌باشد .